רכבת ישראל מציגה: שלוש השבתות בשלושה שבועות

ערן קמינסקי
2018-07-25 01:00:00
2018-07-25 01:00:00

לא רק שההודעה על ההשבתה שהחלה היום נמסרה לציבור הנוסעים רק לפני יומיים, אלא גם שהרכבת מסתירה מתושבי מודיעין שגם בשבועיים הבאים יתקיימו השבתות זהות בימי רביעי-שבת

רכבת ישראל תשבית את תנועת הרכבות במודיעין בימי רביעי עד שבת במהלך שלושת השבועות הקרובים, כך נודע ל"מודיעין News" ממספר גורמים לאחר שהנהלת הרכבת פרסמה הודעה הנוגעת אך ורק להשבתה השבוע, מבלי ליידע את הציבור על שני מקצי ההשבתה הנוספים. על פי עיריית מודיעין, שתי ההשבתות הנוספות מתוכננות לתאריכים 1-4.8 ו8-11.8. הודעת הרכבת לציבור הנוסעים יצאה השבוע רק ביום שני, יומיים בלבד לפני תחילת ההשבתה.

ניתן לומר כי התנהלות רכבת ישראל שוברת שיאים חדשים של זלזול בציבור הנוסעים המודיעיני. עד לשעת סגירת הגליון מסרבת דוברות הרכבת ליידע את הציבור לגבי שתי ההשבתות הנוספות.

לכאורה מדובר על שני ימי השבתה בסך הכל – ימי רביעי וחמישי בשבוע (כפול 3 שבועות). בפועל מדובר בארבעה משום שתנועת הרכבות לעיר וממנה בימי שישי ומוצאי שבת הופסקה כליל כבר לפני חודשים רבים. לעניין זה – חידוש פעילות הרכבת בסופי השבוע תתרחש רק לאחר סיום עבודות חשמול הקו המהיר לירושלים. בשלב זה אף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא יודע לומר מתי זה יקרה, וזאת הרבה מעבר לחלקה הקטן של מודיעין בתמונה הכללית. מי שעקב אחר הבטחותיו ותיקוניו של שר התחבורה בנושא לוח הזמנים הכולל של פרוייקט המיליארדים כבר הבין שגם ברכבת ישראל לא יודעים מתי ואיך יצליחו לסיים את החלק האחרון – חישמול הקו.

על סופי השבוע אין מה לדבר

הפסקת השירות הקרובה למודיעין וממנה מתחילה ביום רביעי הנוכחי (25 ביולי) בשעה 21:00 ותסתיים ביום ראשון בשעה 04:00. במהלך ימים אלה יהיו שתי תחנות הרכבת במודיעין סגורות. ובנוסף – בלילה שבין יום ה' (26.7.18) (00:20) ליום א' (29.7.18) בשעה 04:45 יופסק השירות בתחנת נתב"ג.

כמו בהשבתה הקודמת גם הפעם תעמיד רכבת ישראל שאטלים עבור ציבור הנוסעים במודיעין, אולם גם הפעם לא יינתן מענה אמיתי לציבור נוסעי הרכבת משום שהשאטלים הנ"ל יגיעו רק עד לתחנה בנתב"ג ולא ימשיכו עד לתל אביב כמו כפי שפעלו הרכבות מהעיר. גורמים בעירייה טענו במהלך ההשבתה הקודמת (שכזכור הייתה אמורה להימשך שבועיים ובפועל נמשכה שלושה שבועות) כי מסיבה זו העדיף ציבור הנוסעים לנסוע באוטובוסים וזו הייתה אחת הסיבות לעומס החריג על קווי האוטובוס ולשורת הכשלים עליה דיווחנו.

מערך ההיסעים יפעל ללא תשלום בלוח הזמנים הנ"ל: ביום רביעי הקרוב, מתחנת נתב"ג לתחנת מודיעין, בשעות 21:25, 22:25, 23:25, 00:15. מתחנת מודיעין לתחנת נתב"ג ייצאו שאטלים בשעות: 21:20, 22:20, 23:20. ביום חמישי יפעל המערך מתחנת נתב"ג לתחנת מודיעין החל מהשעה  06:25 ועד השעה  23:25,  אחת לחצי שעה ויסיים את פעילותו בשעה 00:15. בכיוון ההפוך, מתחת מודיעין לתחנת נתב"ג: החל מהשעה 05:20 ועד השעה 23:20 – אחת לחצי שעה.

עוד נמסר מרכבת ישראל כי לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינם בתוקף במהלך הסגירה הזמנית  ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, זכאים לפיצוי. הפיצוי הינו הארכת תקופת כרטיס הנסיעה הקיים בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. את הפיצוי יש להטעין במכונות האוטומטיות ובקופות עד יום לאחר תום תקופת הכרטיס. למידע נוסף, ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות בטלפון 5770*.

בעירייה מקווים, וזה הכל בערך

פנינו השבוע לכל הגורמים הנוגעים לדבר: משרד התחבורה, רכבת ישראל, חברת קווים, מחזיק תיק התחבורה בעירייה ודוברות העירייה עצמה (אף על פי כי לשני האחרונים אין יכולת ביצועית מעשית בעניין). ביקשנו ללמוד אם הופקו הלקחים מהכאוס התחבורתי ששרר בעיר במהלך ההשבתה האחרונה והאם, כפי שהובטח השבוע, תתגבר חברת קווים את פעילותה ברמה שהתקיימה במהלך השבוע האחרון להשבתה, לאחר גל התלונות העצום מצד תושבי מודיעין.

מהעיריה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה והנהלת רכבת ישראל עדכנו את העירייה כי החל מיום רביעי 25.7 בשעה 21:00 ועד ליום ראשון, 29.7 בשעה 04:00 וכן בתאריכים 1-4.8 ו8-11.8 מתוכננות השבתות נוספות של הרכבת לצורך עבודות תשתית. בעקבות מידע זה פנה מנהל אגף השרות בעירייה למשרד התחבורה ולחברת קווים, להגברת התחבורה הציבורית החלופית להיעדרה של הרכבת. בעקבות פגישות אלה נקבע כי פעילות קו 111 המקשר בין מודיעין מכבים רעות לתל אביב תתוגבר, כך שבשעות השיא, ביום חמישי, יצאו נסיעות בכל 5 דקות (תוספת של כ-108 נסיעות). בנוסף סוכם כי בתאריכים אלה, בשעות בהן לא יפעלו שירותי הרכבת, תפעיל רכבת ישראל שאטלים בין התחנות במודיעין (מרכז+פאתי) לכיוון נתב"ג בהתאם לזמני יציאת הרכבת. כמו כן חברת קווים תציב סדרנים בתחנה המרכזית במודיעין מכבים רעות בשעות השיא בבוקר ובתחנה המרכזית בתל אביב – בשעות השיא אחר הצהריים על מנת לפקח מקרוב על התנהלות האוטובוסים ובעת הצורך לפתור בעיות בצורה המהירה ביותר".

את אילן בן סעדון, מחזיק תיק התחבורה בעירייה, שאלנו אם העירייה קיבלה התחייבות כי חברת קווים תתגבר את פעילותה ברמה מספקת. בן סעדון מסר בתגובה: "דרשנו ממשרד התחבורה ומחברת קווים כי היערכותם תתבצע בהתאם לתגבור המשמעותי הנוסף, שחל בשבוע השלישי להשבתה הקודמת ולפיו למעלה מ-100 אוטובוסים נעו מדי יום בין מודיעין-מכבים-רעות לבין ת"א, בדגש על שעות השיא בבוקר ואחר הצהריים. גורמי התחבורה התחייבו שאכן פריסה מתוגברת זו תבוצע ואנו נעקוב אחר הדברים כדי לוודא שהדברים מיושמים הלכה למעשה. במקביל, הקווים בין מודיעין-מכבים-רעות לבין ירושלים תוגברו ב-15 אוטובוסים מדי יום, בין השעות 12:00-17:00 והשעות 20:00-22:30".

מישהו מטפל בך?

לא רק שמועד ההשבתה נמסר לציבור הנוסעים יומיים בלבד לפני תחילתה, גם פרסומים לגבי תגבור פעילות חברת קווים באותם ימים לא הצלחנו למצוא עד לכתיבת שורות אלו, יום אחד בלבד לפני הפסקת פעילות הרכבות בעיר. לדברי בן סעדון, חברת קווים מחוייבת לפרסם את לוח הזמנים המעודכן, כאשר לדבריו במקביל תעשה זאת גם עיריית מודיעין.

פנינו השבוע לחברת קווים בניסיון להבין האם תספיק לתגבר את שורותיה תחת לוח הזמנים הקצר, אולם נכון למועד סגירת הגליון טרם התקבלה תגובתם.

ממשרד התחבורה, שבחר השבוע להתעלם משאלתנו האם יופעלו סנקציות נגד חברת קווים במידה ולא תתגבר את פעילותה במידה הנדרשת, קיבלנו את לוח זמני הנסיעות של הקווים לתל אביב בימי ההשבתה:

קו 111 של חברת קווים – תגבור שירות לתחנת סבידור לאורך כל היום.

ממודיעין לתל אביב סבידור מרכז:

5:30-7:00 אוטובוס כל 5-7 דקות

9:00-8:00 אוטובוס כל 3-4 דקות

9:00-10:00 אוטובוס כל 7-10 דקות

שאר שעות היום תגבור נסיעה אחת ללו"ז הרגיל של הקו (סה"כ 4 נסיעות לשעה)

מתל אביב סבידור למודיעין:

5:30-15:00 תגבור נסיעה אחת ללו"ז הרגיל של הקו (סה"כ 4-5 נסיעות לשעה)

15:00-16:00 אוטובוס כל 5 דקות

16:00-19:00 אוטובוס כל 3-5 דקות

19:00-24:00 אוטובוס כל 10-20 דקות.

כתבות נוספות

יסתדרו בלי בולדווין?

מכבי תל אביב תעלה הערב למשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בלי הסקורר המוביל שלה, שעדיין לא ברור מתי ישוב לשחק