אפסים

אלי דנון. צילום: יעל רוחם
2013-12-18 12:39:14
2018-01-09 00:00:00

עקבתם אחרי חוסר האונים בטיפול בסופה שפקדה אותנו? ראיתם את תוכנית "עובדה" של אילנה דיין על גדולי הרופאים שלנו וכיצד הם מקבלים עשרות אלפי דולר/יורו/שקלים מתחת לשולחן ומלמדים את עם ישראל כסף שחור מהו?

אז זה כל הסיפור שלנו. אנחנו מושחתים ואוהבי בצע ובנוסף גם אפסים בניהול משברים. עכשיו אתם מבינים שהמחדל של מלחמת לבנון השנייה לא היה מיקרי. אנחנו פשוט מחדל של מדינה שיש לה יותר מזל משכל. כושר הניהול של הממשלה והגופים הציבוריים שלנו דומה לאחרונת המדינות באפריקה. בושה וחרפה ששבוע אחרי הסופה אלפי אזרחים עדיין מנותקים מחשמל. אתם בוודאי כבר מנחשים מה יקרה כאן אחרי שיפלו חלילה טילים או שתתרחש רעידת אדמה. מציע לכם לחפש כבר עכשיו מקלט ראוי ולבטל את ביטוח רעידות האדמה שיש לכם כי לא יהיה עם מי לדבר.

המחליטנים שלנו צריכים להסתכל במראה ולהבין שהם פשוט אפסים. אל תתרשמו מהדרגות ומהתארים שלהם. יכולת הניהול שלהם דומה יותר לכושר הארגון של הומלס תל אביבי עם עגלת סופר מלאה בבקבוקי מיחזור מאשר לכאלה העומדים בראש מדינה או בצמרת ארגון כזה או אחר שצריכים לנהל משבר.

אז מה שוב נחכה לדוח של מבקר המדינה על מחדלי הסופה. דוח שיכלול מאות עמודים ויעלה מיליונים. עם דוחות המבקרים לדורותיהם אפשר לכל היותר לעטוף דגים מסריחים אבל אי אפשר למנוע את המחדל הבא שמן הסתם יתרגש עלינו מתישהו ושוב ימצא אותנו עם המכנסיים למטה. במלוא ערוותנו וחדלותנו.

יש לנו ממשלה רעה. טיפשה. אימפוטנטית וחדלת אישים. דוח העוני שהתפרסם השבוע מצביע עד כמה היא חסרת חמלה. בשעה שבבנק ישראל שוכבים מיליארדים של דולרים ילדים וקשישים אוספים אוכל מפחי אשפה וקופאים מקור בהיעדר מישהו שידאג להם. חברה נבחנת ביכולת שלה לטפל בחלשים ולא בהתחככות בטייקונים ובעלי מאה.

בשבוע האחרון התביישתי להיות ישראלי. התביישתי, כי מאוד איכפת לי ממה שקורה כאן. יש לי מניית זהב במדינה ובעם שלנו וכבעל מניה זכותי וחובתי להלחם על כך שיהיה יותר נחמד לחיות כאן. חלקת האלוהים שלנו לא שייכת לממשלה. היא שלנו והם לא מחליטים עליי…

 

 

 

כתבות נוספות