שיווק דיגיטלי בעולם המודרני

להי חמו
2017-04-12 01:00:00
2017-04-12 01:00:00

שיווק מסורתי מתאפיין בשימוש באמצעי תקשורת כמו עיתון, רדיו וטלוויזיה. לעומת זאת, שיווק דיגיטלי נשען על היתרונות והתכונות של התקשורת החדשה. זו תקשורת מתווכת מחשב שבה לקוחות פוטנציאליים ובעלי עסקים מבצעים מסחר בזירה הדיגיטלית. הזירה עצמה היא בעלת מאפיינים שונים לחלוטין מכל מה שהכרנו, והיא מחייבת התאמות גם מבחינת מאמצעי השיווק והפרסום.

היום כבר התרגלנו להשתמש בזירה הדיגיטלית על מנת לבצע מסחר, ולהיפך: בעלי עסקים יודעים שהם צריכים להשתמש בשיווק דיגיטלי כדי להגיע אלינו. השיווק הדיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של העסק. כתוצאה מכך, הוא נפוץ לא פחות מהשיווק המסורתי ובתחומים מסוימים אפילו עבר אותו.

מה כולל שיווק דיגיטלי?

הבעיה היא שהעולם הדיגיטלי מתקדם במהירות ולא כולם מצליחים לעקוב אחריו. מצד שני, בהחלט ניתן להצביע על כמה מאפיינים שמזוהים עם השיווק הדיגיטלי ומגדירים אותו. בהוויה הדיגיטלית של המאה ה-21 התקשורת בין לקוחות ובעלי עסקים מתבצעת באמצעות האינטרנט. המשמעות היא שניתן לאסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים, לעדכן אותם בזמן אמת על מבצעים והטבות, להציע להם אפשרויות בהתאמה אישית ולקבל דוחות סטטיסטיקה מדויקים בכל רגע נתון.

במקביל, כל עסק זקוק לנכסים דיגיטליים שיעמדו לרשותו. זה יכול להיות אתר אינטרנט, עמוד עסקי ברשתות החברתיות, דף נחיתה וכן הלאה. העסק המודרני מקדם את עצמו במנוע החיפוש של גוגל ומשתמש בקידום ממומן כדי לבלוט על רקע המתחרים. הוא נדרש לייצר ערך מוסף כדי להשיג קידום אורגני והתחרות שלו היא מול בעלי עסקים בכל רחבי העולם. השיווק הדיגיטלי הוא חלק מההוויה של הצרכנים, אך הוא משפיע גם על המחירים ותהליכי הקנייה.

מי מנהל את כל העסק?

עוד מאפיין חשוב של השיווק הדיגיטלי בא לידי ביטוי באופן שבו נוצרים תפקידים חדשים שלא היו קיימים בעבר. למרות שמאז ומעולם היו מנהלי שיווק, הם נדרשו להתמודד רק עם אמצעי התקשורת המסורתיים ולכן חלקם כלל לא הכירו את התכונות של המחשבים והאינטרנט. כיום לעומת זאת כבר לא ייתכן מצב כזה: מנהל דיגיטל חייב להיות בעל אוריינטציה טכנולוגית בסיסית והיכרות מוקדמת עם העולם הדיגיטלי.

בנוסף, מי שאין לו את ההיכרות הנדרשת ברמה המקצועית אבל יש לו ניסיון מעשי יכול לעבור קורס ייעודי. השאיפה היא לנהל את השיווק הדיגיטלי שעולה בקנה אחד עם המאפיינים של העולם הדיגיטלי ועם הצרכים של הלקוחות. אין מקום לפשרות ולטעויות ורף הסבלנות של הלקוחות ממשיך לרדת. בשורה התחתונה, רק מי שממשיך להתעדכן יחד עם העולם הדיגיטלי יכול לעמוד בקצב ולנהל את השיווק בצורה שתניב תוצאות. 

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

איחוד נוסף על הפרק

בעיריית מודיעין שוקלים לאחד כבר בשנת הלימודים הקרובה את בתי הספר כרמים והאלה, זאת לאחר שהתברר כי בכרמים לא תיפתח כיתת א' ויפעלו בו שמונה כיתות בלבד

המשך קריאה »